Loader

FAQ

Vem kan handla My Windows produkter?

Vi vänder oss till både privatkunder och företag, oavsett kvatitet på order. Är du privatperson och önskar komma i kontakt med oss? Vänd dig till vår växel: 08-5800 1860 (telefontid kl. 9-17) eller maila oss på info@mywindow.se.

Är du företagskund, arkitekt eller inredare och önskar komma i kontakt med oss är du välkommen att maila oss på projekt@mywindow.se eller ringa någon av våra projektledare inom projekt.


Vad är My Windows standard leveranstid?
Normal leveranstid är cirka 4–6 veckor. Leveranstiden baseras på vilken produkt du väljer, hög-eller lågsäsong* samt om du vill ha hjälp med montering.

*Högsäsong råder under mars-juni & september-november


Lagerför ni några produkter?
Då alla våra produkter är måttanpassade efter kundens unika förutsättningar och tillverkas efter exakta mått har vi inga standardprodukter på lager.


Vad har ni för garanti?
Från och med 2016-09-01 gäller 3 års garanti på samtliga av My Windows produkter. För garanti på 3 år gäller orderbekräftelser med registrerat utskriftsdatum från och med 2016-09-01 och framåt. För orderbekräftelser med registrerat utskriftsdatum tidigare än 2016-09-01, gäller 2 års garanti. Garantin gäller under förutsättning att köparen har fullgjort sina betalningsförpliktelser gentemot säljaren samt kan uppvisa kvitto. Begagnade produkter omfattas inte av garantin.


Jag har måttat själv, hur går jag då lättast tillväga för att beställa?
Om du har måttat själv och vill ha en prisindikation kan du enkelt komma in till något utav våra showroom med måtten. För att vi ska kunna skapa oss en bra bild av hur ni vill använda och montera produkten är det alltid bra att ha en bild på det område produkten ska placeras vid.

Har du inte möjlighet att besöka oss i våra showroom går det lika bra att maila oss på info@mywindow.se. Sänd oss dina tankar och idéer, önskemål på produkt, bilder på önskad produkt och verklig bild på den position produkten skall monteras på, samt ungefärliga höjd- och breddmått för produktens position, så återkommer vi med en ungefärlig prisindikation och inspirationsförslag.

Vid beställning erbjuder vi våra kunder kontrollmått* kostnadsfritt innan order läggs för att säkra att produkterna är optimalt anpassade för ändamålet.

*Kontrollmått sker för närvarande i Stockholms- och Göteborgsområdet


Gör ni hembesök? 

Vi erbjuder kostnadsfria kontrollmått och konsultationer* i hemmet i samband med godkänd offert för att säkra att produkterna är optimalt anpassade för ändamålet. Kontrollmått och konsultationer i hem och företag sker under ordinarie arbetstid: Helgfria måndagar-fredagar mellan 8:00-17:00. 

*Kontrollmått och konsultationer i hemmet sker för närvarande i Stockholms- och Göteborgsområdet 

Installerar ni även produkterna?
Vi erbjuder installationstjänster i utvalda områden i Sverige. Kontakta oss på info@mywindow.se eller ring oss på 08-5800 1860 (telefontid 10-15) för mer information.


Jag vill installera mina produkter själv, hur går jag tillväga? 

Hitta installationsanvisningar för alla våra produkter här.


Vilka är era öppettider?

Läs mer om våra öppettider här


Har ni lördagsöppet?
Vår butik på Karlavägen har lördagsöppet mellan kl. 10.00–15.00. Dock inte under juli–augusti då showroomet håller semesterstängt på helgerna. Mer info om våra öppettider hittar du under "Showroom"


Jag har fått problem med en produkt, hur gör jag? 

Vänligen fyll i pdf-dokumentet du finner
här. Skicka det till sedan till service@mywindow.se. Vi återkommer till dig inom några arbetsdagar.

 

Här har vi sammanställt några av de vanligaste frågorna vi får av våra kunder.

Har du en fråga som inte finns med? Maila oss på info@mywindow.se